Search
Close this search box.

#TripReport: Singapore Airlines Business Class A380

Denne siden kan inneholde linker til våre partnere. Vi kan motta kompensasjon når du klikker på lenker til disse produktene.

Trip report

"Singapore Airlines -
En klasse for seg selv?"

✈ Flyselskap: Singapore Airlines (A380)

🗓 April 2023

💺 Kabinklasse: Business Class

🛫 Avreise: New Delhi  

🎯 Destinasjon: Singapore

💯 Antall poeng: 82.500 + CT

💰 Skatter & avgifter: 1250kr

(Reisens sluttdestinasjon Seoul)

 

Skribent:

Marcus Fritz

Flyplass opplevelse
0.5/5
Sete & kabin
5/5
Mat & drikke
5/5
Crew & Service
5/5
Underholdning (IFE)
5/5
Amenity kit
3/5

Total opplevelse

4.5/5

I løpet av en 14-dagers periode var det mulig å bestille poengbilletter med Singapore Airlines for EuroBonus ekstrapoeng. Mange, inkludert meg selv, benyttet sjansen til å sikre noen seter før det plutselig ble stengt igjen. EuroBonus har kunngjort at de vil gjenåpne det, men at det krever en ny avtale med SQ. Dette ser vi frem til, og mens vi venter, må vi nøye oss med reiseanmeldelser fra de av oss som klarte å komme av sted. Hvordan var flyopplevelsen da?

Husk å følg EuroBonusguidenYoutube!

0.5/5

 

Dette flyet gikk fra Delhi flyplass.

Vi begynte med å stå i kø utendørs i 20 minutter for å få lov til å komme inn på selve flyplassen. (Selv om vi hadde boardingkort.)

Når vi var inne, gikk vi til sikkerhetskontrollen. Det var ingen “fast track,” men det spilte ingen rolle siden det ikke var noen kø der inne. Jeg spurte personalet om de ønsket at jeg skulle ta kameraet ut av vesken. Jeg fikk ingen svar; personen bare vinket meg gjennom. De hadde nye, fine helkroppsskannere. Til tross for dette ble alle passasjerene grundig kroppsvisitert. Sikkerhetspersonalet likte ikke at jeg hadde et kamera i vesken og brukte 20 minutter på å tømme vesken og skanne minnekort, ladekabler osv. separat.

Air India-loungen

Dette var dessverre en skuffende opplevelse. Utvalget av mat, drikke og snacks var begrenset, og ingenting var spesielt bra. Stolene var komfortable med gode lademuligheter. Wifi var tregt og ustabilt. Etter to timers venting (og etter å ha minnet dem om ventetiden flere ganger) fikk jeg til slutt tilgang til dusjen. De hevdet at mangel på rene håndklær var årsaken til ventetiden. Dusjen var helt OK, enkel, men ren, akkurat som resten av loungen.

5/5

 

På øvre dekk finner du hele 82 Business Class-seter i en standardoppsett med 1-2-1 konfigurasjon.

Vi satt på rad 11 D/F, og jeg kan anbefale å velge en av setene 11D/F, 91D/F og 96D/F hvis du reiser med følge. Da får dere det som Singapore Airlines kaller en “dobbeltseng” (misvisende, men det blir en hyggelig opplevelse), og fotplassen er mye bedre. Disse setene er reservert for PPS-klubbmedlemmer, men åpnes for alle nøyaktig 48 timer før avgang.

Setet føltes privat (vi kunne ikke se noen andre passasjerer). Setet er virkelig bra både i liggende og sittende stilling. Det er funksjoner som speil, strømuttak, USB A-port, leselampe og stemningsbelysning. Alt kan styres fra fjernkontrollen eller via opplyste knapper ved setet.

Setet i liggende stilling er litt hardt, selv om du får en madrass. De to putene og teppet var veldig komfortable.

5/5

 

Maten om bord på denne flygningen var virkelig en fest. To uker før flyvningen hadde jeg allerede bestilt hva jeg ønsket å spise gjennom Singapore Airlines “Book the Cook” -funksjon, som er virkelig bra og gir mange valgmuligheter.

Jeg bestilte en blanding av kjøtt/kebab på denne flygningen, og det var blant det beste jeg noen gang har spist på et fly (til og med bedre enn hummeren jeg spiste fra SIN).

Maten serveres på et dekket bord med porselensfat og metallbestikk. Ingen kjedelige plastbrett her.

De serverte også sine “vanlige” utrolig deilige kyllingspyd som snacks før hovedmåltidet. Lakseforretten var frisk og smakte godt.

Pre departure kunne du velge mellom champagne eller juice. Cocktailutvalget under flygningen var toppen. Selvfølgelig kan du få en velsmakende Singapore Sling om bord.

5/5

Jeg rekker knapt å sette meg før besetningen kommer med bobler og sier “Velkommen om bord, Mr. Fritz, vil du ha et glass champagne?” og da var standarden satt for resten av reisen.

Som dere vet, tar jeg en del bilder når jeg flyr. Hva gjør SQ-besetningen med dette? Diskret bøyer en av besetningen seg frem og sier “Du kan ta så mange bilder du vil. Men vær så snill å ikke inkludere andre passasjerer.” Så elegant og helt korrekt oppførsel.

Besetningen var oppmerksom hele tiden. Når jeg var ferdig med å spise og begynte å reise meg, kom besetningen og spurte om jeg ønsket “turn down service.” Ja takk!

Toalettene var gode og ble holdt rene gjennom hele flyvningen.

Hele verdens kabin crew har mye å lære av besetningen til Singapore Airlines strålende service..

5/5

Ikke overraskende er underholdningen om bord av høy kvalitet. Skjermen er en godt kalibrert 18-tommers berøringsskjerm med utmerket bildekvalitet. Utvalget er massivt og definitivt oppdatert med nylig utgitte filmer, serier og spill.

Den lille skjermen ved setet fungerer også som en fjernkontroll og kan brukes til å kjøre kartprogrammet, slik at du kan holde styr på hvor flyet befinner seg.

Hodetelefonene er støyreduserende og komfortable – jeg prøvde dem, og hadde jeg ikke hatt mine egne Bose med meg, ville jeg ha brukt dem uten problemer.

Wi-Fi er gratis for passasjerer i business class og hadde en hastighet på ca. 3 Mbit. Av og til forsvant dekningen helt.

3/5

Singapore Airlines har lenge sluttet å gi ut amenity kit. I stedet har de ulike tilbehør du kan be om, for eksempel tøfler, hårbørste, sokker, ørepropper og sovemaske.

Hvis flyvningen din varer i mer enn seks timer, kan du be om et amenity kit.

Kittet er fra Penhaligon og inneholder:

  • Ansiktsvann.
  • Leppebalsam.
  • Håndkrem.

Legg merke til hvor fin innsiden av toalettmappen er.

KONKLUSJON

Singapore Airlines A380

👍

Det Beste

Vanskelig å velge bare én ting som det beste, alt er jo bare så bra! Men besetningen var helt fantastisk, så det får være det.

👎

Det Dårligste

Flyplassopplevelsen i Delhi er dårlig, men det er jo ikke Singapore Airlines sin skyld. Kanskje de burde åpne sin egen lounge igjen? (De stengte den før pandemien).

Skribent:

Marcus Fritz

Flyplass opplevelse
0.5/5
Sete & kabin
5/5
Mat & drikke
5/5
Crew & Service
5/5
Underholdning (IFE)
5/5
Amenity kit
3/5

Total opplevelse

4.5/5

Les #TripReport om Singapore Airlines A350 Business Class her!

Få med det siste tips!

Abonnér på vårt nyhetsbrev!

Flere nyheter?

Eurobonusguiden på instagram

 

Nysgjerrig på hvordan du kan holde deg oppdatert med aller siste nytt?
Bli også med Facebook gruppen for Eurobonusjegere hvor vi deler tips og triks.
Dersom du har noen gode tips selv – del de gjerne så vi sammen kan sørge for maksimal bonusopptjening. 

Innlegget kan inneholde lenker til tjenester hvor Eurobonusguiden.no mottar provisjon eller kompensasjon.
Dette er kostnadsfritt for deg som leser da det er tilbyder som evnt. vil betale kompensasjon for innlegget.
Provisjonen/kompensasjonen hjelper oss for kostnader til domene, serverkostnader og andre driftskostnader som er forbundet med denne siden.

Abonner på vårt nyhetsbrev

Få med deg siste tips om bonusopptjening!