
Hva er status match?
Dette er en måte for bedrifter i reisebransjen å tiltrekke seg kunder som reiser ofte.
Hvis en person har status hos et selskap så er det stor sannynlighet for at han fortsetter å velge det samme firmaet.
Ved å tilby disse kundene statusmatch med tilsvarende medlemskap i deres eget program vil kunne gjøre det enklere for kunder å bytte.
Lojalitet og status programmer er laget for å belønne de bruker firmaet ofte.
Dette måles ved å feks antall flyvninger, lengden på reisen i miles eller antall overnattinger på hotell.
Dette måles ofte innenfor et år og for å opprettholde status må du bruke bedriften ofte.
Fordeler som du kan få er feks. velg sete på forhånd eller gratis romoppgradering.
Ikke statusmatch før du faktisk har behov for det. Det er mulig at selskapene kun vil status matche deg en gang.
Kampanjer og "challenges"
Det hender at de ulike selskapene har kampanjer hvor de senker kravene for å oppnå status eller hvor de har en “challenge” der du må bestille en reise/overnatting innenfor en tidsperiode.
Dokumentasjon på nåværende medlemskap
- Ditt medlemsnummer.
- Om du ikke er medlem må du opprette en konto.
- Dokumentasjon av ditt medlemskap hos EuroBonus/annet lojalitetsprogram.
- Kopi av medlemskort/screenshot som bekrefter din konto.
- Medlemsnummer.
- Status nivå.
- Utløpsdato.
Her kan du få matchet din status med EuroBonus
Send mail til statusmatch@radissonhotels.com.
Ved å ha status i feks Radisson Rewards kan du søke deg videre til Best Western Reward, Choice hotels og World hotels.
Videre kan du også matche status med Hilton Honors hvor du får gull status automatisk i en prøveperiode på 90 dager.
Book 7 overnattinger innen prøveperioden er over for å beholde gullstatus til 31. mars 2024.
Dersom du booker 12 overnattinger innen samme periode blir du oppgradert til diamant.
- Avis
Send mail til database.se@bsc.avis-europe.com.
Ved å ha status hos Avis kan du matche til Hotels.com Rewards.
- Hertz
Send mail til: hertzstatusmatch@hertz.com.
- Sixt
Send mail til: reservation@sixt.no.
Da kan du registrere deg via følgende link.
Under registreringen vil du kunne foreta statusmatch selv.
- AIR BALTIC
Send mail til: info@airBalticclub.com.
Status match til VIP gjelder kun for SAS EuroBonus gull og diamant.
Verifikasjon og godkjennelse tar opptil to uker.
Les mer her om de ulike statusene her og vilkårene her.
Virgin Atlantic Flying Club
Matcher for SAS EuroBonus gull og diamant hvis du har fremtidig Virgin Atlantic flyvning booket.
Bli gull medlem:
Dokumentere din topp status i EuroBonus og din fremtidige reise i Premium economy eller Business Class som er betalt med penger.
Bli sølv medlem:
Dokumentere din status i EuroBonus og din fremtidige reise i hvilken som helst kabinklasse som er betalt med penger.
Når du er matchet har du status for 12 måneder.
For å sende inn en søknad på status match må du gå til dette skjemaet og gjøre følgende:
1. Bli medlem av Virgin Atlantic Flying Club. (Om du ikke er dette fra før).
2. Send inn ditt navn og Flying Club nummer.
3. Send inn dokumentasjon av ditt medlemskap med et bilde eller skjermbilde av ditt medlemskort.
4. Send inn booking referansen på din fremtidige Virgin Atlantic flyvning i Premium econonmy eller Business Class reise.
Når din status er mottatt vil du bli oppgradert innen 30 dager og statusen vil være gyldig i 12 måneder.
Les mer om de ulike statusene her.
Det finnes en egen nettside med oversikt og hvor dette innrapporteres. Ta en titt på statusmatcher.com her.
Er det noen feil eller har du kjennskap til andre muligheter for status match?
Send gjerne tips til post@eurobonusguden.no.